Kormányablakok nyitvatartási ideje a választás hétvégéjén Nyomtatás

Az országgyűlési képviselők általános választásán a szavazóhelyiségben 2018. április 8. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja. A Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai meghosszabbított nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket, az ügyeleti időben a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban biztosítanak ügyintézési lehetőséget.

A választópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:

  • személyazonosító igazolvány,
  • ideiglenes személyazonosító igazolvány,
  • útlevél,
  • kártya formátumú vezetői engedély.

A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:

  • a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),
  • régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,
  • lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).

Nem szavazhatnak azok a választópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)

Annak érdekében, hogy a választópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai meghosszabbított nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:

2018. április 6. (péntek)             7.00 órától 19.00 óráig
2018. április 7. (szombat)          7.00 órától 19.00 óráig
2018. április 8. (vasárnap)         7.00 órától 19.00 óráig

A meghosszabbított nyitvatartási időben (a pénteki normál ügyfélfogadási időt meghaladóan) a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban - a jogszabályi feltételek fennállása esetén - az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:

1. Helyben kiállítható okmányok (az eljárás illetékmentes):

  • lakcímigazolvány pótlása, cseréje,
  • ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), és egyidejűleg az állandó személyazonosító igazolvány kiállításának kezdeményezése.

2. Magánútlevél kiállítása iránti kérelem benyújtása

  • sürgősségi eljárásban (az útlevélhatóság 3 napon belül kiállítja az okmányt, az eljárás illetéke 5 évig érvényes útlevélnél 7.500 Ft, 10 évig érvényesnél 14.000 Ft, ezen felül a sürgősségi eljárás igazgatási szolgáltatási díja 29.000 Ft.),
  • azonnali eljárásban (az útlevélhatóság 24 órán belül kiállítja az okmányt, az eljárás illetéke 5 évig érvényes útlevélnél 7.500 Ft, 10 évig érvényesnél 14.000 Ft, ezen felül az azonnali eljárás igazgatási szolgáltatási díja 39.000 Ft).

Az ügyfél az illetéket és az igazgatási szolgáltatási díjat bankkártyával, valamint a Magyar Posta nyitvatartási ideje alatt készpénz-átutalási megbízással fizetheti meg.

3. Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)

  • a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély átvétele.